buex

HotelEger4

Balvany

royal2015

ogh

Menedzserképző Központ XIV. HR Konferencia

2019. április 11. (csütörtök)
Budapest, Expo Congress Hotel (1101 Budapest, Expo tér 2.)

Vertich Lilla

Vertich Lilla

20 éve foglalkozom emberekkel.

Pályafutásomat a UPC-nél kezdtem. Első komoly tapasztalataimat az ügyfélszolgálaton szereztem. Nagyon sokat köszönhetek ennek a munkának, mert ott vált világossá számomra, hogy a későbbiekben is emberekkel szeretnék foglalkozni.

Munkámat a cégnél maradva, a salgótarjáni kirendeltség értékesítési vezetőjeként folytattam. Itt már egy 12 fős értékesítési csapatot vezettem. A közös munka során egyre jobban érdekelni kezdett, hogy mi mozgatja az embereket. A következő kérdések merültek fel bennem:
• Mi az oka annak, hogy az egyik emberrel könnyebb, a másikkal nehezebb szót érteni?
• Kinek mi a motivációja?
• Hogyan lehet ösztönözni az embereket az eredményes munkára úgy, hogy közben ők is jól érezzék magukat?

Folyamatos képzések és tanulás után 2004-ben már a HR terület felé orientálódtam, és a TESCO egyik HR Igazgatója mellett kezdtem el dolgozni, mint az ő helyettese. Ez a pozíció alkalmat adott arra, hogy belelássak egy nagyvállalat működésébe. Magam részéről azt tanultam meg, hogy legyen bármekkora is egy szervezet, törekedjek arra, hogy a legalsóbb szintekre is legyen rálátásom. Nyilván ez nem minden esetben megvalósítható. Van úgy, hogy a szervezeti kultúra vagy maga az idő hiánya nem engedi ezt, de az a tapasztalatom, hogy ahol aktív volt a kapcsolat a teljes szervezettel, ott könnyebben ment a munka.

2005-ben részese voltam egy új juttatási elem bevezetésének, akkor még TESCO oldalról. A cég akkor indította el azt az öngondoskodási programot, mely egészségügyi problémák esetén tud segítséget nyújtani a dolgozóknak. Nagyon hasznosnak tartottam, mert esélyt adott - és ad a mai napig - az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezőknek is az öngondoskodásra. Mivel nevelő és tanító célzata is van, így jóval több mint egy juttatási elem.

A vártnál nagyobb érdeklődés övezte és övezi a mai napig ezt a szolgáltatást úgy, hogy ez igazból minden szereplőnek egy nyertes helyzet. Akkor jöttem rá, hogy én igazán a win-win szituációkban hiszek.

Egyik kedvenc idézetem: „A nyer-nyer olyan elme- és szívbeli hozzáállás, amely minden emberi interakcióban következetesen kölcsönös nyereségre törekszik. A nyer-nyer azon a paradigmán alapszik, hogy mindenkinek jut elég, és hogy mások kárán nem lehetünk sikeresek.” – Stephen R. Covey

Felismertem, hogy működik bennem valami, amitől eredendően szeretem az embereket. Ez motívál a mindennapi munkám során.

A TESCO után, 2007-ben a fent említett juttatási elemet működtető AIG (jelenleg Colonnade) csapatához csatlakoztam. Úgy éreztem, itt még jobban kiteljesedhet a segítői vénám.
Az elmúlt 12 évben több száz HR vezetővel való találkozás után folyamatosan azon dolgozunk, hogy olyan juttatási elemmé tegyük ezt a programot, amely 3 kritériumnak megfelel: 1.) minden vállalati környezetbe beilleszthető legyen; 2.) értéket adjon a dolgozóknak; 3.) megoldás nyújtson az aktuális HR problémákra. Jelen piaci környezetben a munkaerő megtartására és a fluktuáció csökkentésére használják a programot a magyarországi cégek.