dijmenteskonzultacio

dijmenteskonzultacio

„Élet a lájkvadászaton túl - online marketing gyakorlat a köbön”

Menedzserképző Központ II. Marketing Konferencia

2013. április 18. (csütörtök)
Budapest, Danubius Hotel Gellért

Az esemény részvételi díja: 27 000 Ft + áfa

! Egy vállalattól, kettő vagy több fő regisztrációja esetén 5% kedvezmény

A rendezvény végén, a Hotel Fagus**** konferencia és wellness szálloda jóvoltából, egy 2 fő részére szóló, 2 éjszakás voucher kerül kisorsolásra a résztvevők között.

Ezen felül az Esselte Kft. felajánlásával, egy 25 000 Ft értékű, Leitz Complete márkájú univerzális asztali töltő kerül kisorsolásra, mely lehetővé teszi táblagép, okostelefon, iPod vagy egyéb készülékek egyidejű töltését és helytakarékos tárolását.

Emellett egy szerencsés résztvevőnk a Bisnode Magyarország Kft. nyereményében is részesül, mely egy belföldi cégleválogatás lesz.

12.05 - 12.35

Regisztráció
12.35 - 12.45 Moderátori megnyitó
Berényi Konrád tanácsadó, Onlinemarketing.hu Kft.
12.45 - 13.15 Facebook: mi jön a hype után? - új megoldások és a megtérülés
A közösségi média már egy megszokott eszköz. Ma már nem csatlakoznak hetente tízezrek, viszont több mint 4 millió magyar életébe épült be a kommunikáció közösségi formája, és nagyon sok cég is jelen van ebben a virtuális térben. Ideje arról beszélni, hogy hol fog ez megtérülni, és milyen új eszközökkel segít nekünk a Facebook az eredmények fokozásában.
Lévai Richárd marketing vezető, tulajdonos, RG Stúdió Kft.
13.15 - 13.45 Tartalomgenerálás a Facebook-on
Lelke mélyén mindig is jól tudta minden marketinges, hogy a Facebook-os lájkok száma nem feltétlenül áll egyenes arányban a márka elismertségével. Ettől függetlenül valószínűleg nagyítóval sem lehetne olyan kollégát találni, aki az „álomhatárok” - ezer, ötezer, tízezer lájk - átlépésekor ne mondta volna ki akár magában, akár hangosan, hogy munkatársai is jól hallják: ez az, megvan! És akkor jött a Facebook vezérkara, hogy megpróbálja elrontani a marketingesek jókedvét. A közösségi hálón bevezették a bűvös „Talking about” mutatószámot. Hamar kiderült, hogy minőségi tartalomgenerálás nélkül ez az indikátor nem javítható hatékonyan. Ezzel a felismeréssel újabb kérdések vetődnek fel: hogyan lehet alacsony költségszint mellett minőségi tartalmat adni, és eredményeket elérni? Fenntartható-e a folyamatos tartalomgenerálás Facebook-oldalunkon? Mindegy, mit teszünk ki a falra? Elérhető az a cél, hogy a „Talking about” mutatószám magasabb legyen a lájkok számánál? Az előadásban többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ.
Szalai Gabriella vezető, angolnyelvtanitas.hu
13.45 - 14.15 Facebook oldal újrapozícionálása
„Az Év Legbarátságosabb Szállodája Verseny” Facebook-kampánya bekerült a legsikeresebb magyar közösségi médiakampányokat összegyűjtő tanulmánykötetbe is. A verseny ötletgazdái az eredményeket látva, újabb szállodaiparral kapcsolatos oldalt hoztak létre, amely szintén magas elérést tudott produkálni rövid idő alatt. Az indulás után fél év elteltével azonban az aktivitások számában lassú csökkenés mutatkozott. A tulajdonosok észlelték a problémát, és lépéseket tettek a folyamat visszafordítására - mára kiderült, sikerrel jártak. Mi lehetett az aktivitások csökkenésének oka? Mi történhetett volna, ha nem kezelik időben a helyzetet? Hogyan tudták visszafordítani a folyamatot?
Az esettanulmány elemzése választ ad a fenti kérdésekre.
Csobota-Kis Árpád tulajdonos, Az Év Legbarátságosabb Szállodája Verseny
Kondor Albert marketing szakértő, szakközgazdász
14.15 - 15.05

Panelbeszélgetés
Kríziskommunikáció a Facebook-on
A Facebook nem kisdedóvó: a vállalatvezetőknek és a szakembereknek sokszor kell szembenézniük az ügyfelektől érkező, kíméletlen és nyilvános kritikával ezen a kommunikációs felületen. Ez teljesen nyilvánvaló, mégis nagyon sokszor előfordul a hazai piacon, hogy egy-egy rossz döntés nem megfelelő reakciója miatt bekövetkező felhördülés váratlanul éri a „30 napos panaszkezelési határidőhöz” szokott csapatot. A kapkodás ilyenkor csak ront a helyzeten: a tagok kitiltása ellenoldalak létrehozásához, a negatív hozzászólások eltávolítása újabb, cenzúrát emlegető kommentek megszületéséhez vezet. A Facebook-page esetleges megszüntetése után pedig a cég tulajdonosa tehet fel kellemetlen kérdéseket, hogy az oldalt létrehozó marketingesek, grafikusok, szövegírók munkájával járó költségeket ki és miért dobta ki az ablakon? Hogyan kell kezelni egy ilyen kommunikációs válsághelyzetet? Milyen módon kerülhető el a negatív visszhang? Hogyan kezelhetők a tudatosan kötözködő kommentelők? Szakértőink saját tapasztalataikat vitatják meg a panelbeszélgetés keretein belül.

Résztvevők:
János Zsolt MAS, KarrierTeszt.hu
Lakatos Zsófia ügyvezető igazgató, Hill & Knowlton Hungary Kft.
Lévai Richárd marketing vezető, tulajdonos, RG Stúdió Kft.
Dr. Papp-Váry Árpád PhD. dékán, Turisztikai és Gazdasági Kar, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Siska Mátyás üzletfejlesztési igazgató, Merlin Communications Magyarország Kft.

15.05 - 15.35 Kávészünet
15.35 - 16.05 Az internetezésre használt platformok bemutatása
Mely korosztály, milyen eszközöket használ (mobil, tablet, notebook, stb.) internetezésre? Milyen célra használják a világhálót? Mit néznek rajta?
Kuti Géza kutatási igazgató, MédiaQ Kft.
16.05 - 16.35 Webanalitika a gyakorlatban
Az online marketing eszköztára évről évre egyre több újdonsággal bővül. Az egyik legfrissebb értékesítéstámogató módszer a webanalitika. Mi is ez pontosan? Mire használjuk? Milyen segítséget tud nyújtani az értékesítésben? Az előadás során, gyakorlati példákon keresztül kapunk választ a feltett kérdésekre.
Katona Zsuzsa, webanalitika szakértő
16.35 - 17.05 A mobil platformok hatékony használata a márkaépítésben
Okostelefon a zsebemben, a tablet a hónom alatt. Elérek mindent, mindenkit, mindenhonnan. De melyik márka ér el engem? Ki tud használható, érdekes, releváns tartalmat adni nekem, ami nemcsak hasznos, de el is szórakoztat? Mi az, amit kétszer is megnézek, sőt, ahol vásárlok is? Kézzelfogható információk arról, hogy miért és hogyan érdemes nyitni a kreatív mobil marketing irányába.
Kolesár Krisztián alapító, kreatív producer, VISIONARY 7 Kft.
17.05 - 17.35 YouTube használata a gyakorlatban
Sokan nem is gondolják, hogy a mindennapi szórakoztatást nyújtó videó megosztó alkalmazásában mekkora marketing lehetőségek rejlenek. A legtöbb vállalatnak meg sem fordul a fejében, hogy kommunikációs csatornaként használja ezt az eszközt.
Az előadás során bemutatásra kerül, miként lehet a segítségünkre a YouTube a mindennapi marketing kommunikációnkban. Gyakorlati példákat mutatunk a helyes alkalmazásra és a megfelelő tartalomgenerálásra is. Mire érdemes odafigyelni a Youtube alkalmazásakor (kulcsszavazás, integrálás)? Milyen lehetőségek rejlenek benne?
Hernádi Gábor ügyvezető, HD marketing
17.35 - 18.00 Az online marketing és a személyre szabott kiszolgálás
Hogyan ismerheti meg előre ügyfelét, üzletfelét, hogy személyre szabott kiszolgálással tudja várni?
A legtöbb online kommunikációt fenntartó felület problémája, hogy a látogató csak jön és túl hamar tovább is megy anélkül, hogy ott hagyná „ujjlenyomatát”... Nem csak az egyedi látogatók száma a döntő, ennél fontosabb a tudatosan „ott maradók” száma…, akik egyetértenek azzal, hogy ha már ott vannak, további szolgáltatásokat és információkat kapjanak...
Erre a kihívásra a megoldás egy olyan nem várt pluszszolgáltatás a honlapjára látogató érdeklődőnek, ami neki a későbbiekben magán- vagy szakmai céljaira hasznos lehet, és akár emiatt továbbajánlja az oldalt ismerőseinek. Ebből pontosabban megismerheti oldala látogatóit, saját ügyfélkörét pontosan beazonosíthatja, érdeklődői bázisát jobban kezelheti. Ezekkel az eszközökkel személyre szabott kommunikációt folytathat velük; mindeközben a háttérben olyan adatbázis épül, amely a későbbiekben tájékoztatás, állásajánlat, vagy bármely egyéb célú kommunikációra személyre szabottan használható.
János Zsolt MAS, KarrierTeszt.hu
18.00 - Programzárás
   
 

A programváltoztatás jogát a Menedzserképző Központ fenntartja!

„Nekem is ezt kell majd csinálnom?” - sok marketinges fejében megfordulhatott ez a gondolat, amikor az interneten futótűzként terjedő „táblás fotókkal” szembesült. Ennek a mémnek a lényege az, hogy a főszereplő egy fotón mosolyog kezében táblát tartva, amelyre előzőleg felírta, mit tesz egy bizonyos számú lájk elérése esetén. Valóban ennyi lenne a feladat? Nem úgy tűnik, hiszen sokszor még a meredekebb műsorszámokat bevállaló lájkvadászok is felsülnek végül.

Valamit viszont tenni kell, mert tulajdonosi elvárás az ügyfelek számának növelése. A Facebook-on ráadásul újabban nem csak a lájkokra fontos figyelni, hanem az aktív felhasználók arányára is: az új varázsige, a „Talking About” szám. Eközben időt, energiát és pénzt kell fordítani a többi online csatornára: kisfilmet gyártani a YouTube-ra, vezetni a céges blogot, esetleg a mobilról netezőkre gondolva applikációt építeni. Ezalatt beüthet egy-egy kommunikációs válság, muszáj válaszolni a negatív kommentekre – menteni, ami menthető - minél kevesebb sérüléssel. Mindezekről beszámolót kell írni, analitikai módszerekkel kalkulálni, hogy melyik aktivitás mennyit hoz a konyhára.

Nehezebb, összetettebb feladat a közösségi térben kommunikálni annál, mint kartonlappal fotózkodni. Mi viszont tapasztalatból tudjuk, hogy a jó gyakorlatok átadhatók és megtanulhatók. A Menedzserképző Központ ezért rendez ismét gyakorlatorientált online marketing konferenciát.