dijmenteskonzultacio

Menedzserképző Központ XIV. HR Konferencia

2019. április 11. (csütörtök)
Budapest, Expo Congress Hotel (1101 Budapest, Expo tér 2.)

Vertich Lilla

Vertich Lilla

20 éve foglalkozom emberekkel.

Pályafutásomat a UPC-nél kezdtem. Első komoly tapasztalataimat az ügyfélszolgálaton szereztem. Nagyon sokat köszönhetek ennek a munkának, mert ott vált világossá számomra, hogy a későbbiekben is emberekkel szeretnék foglalkozni.

Munkámat a cégnél maradva, a salgótarjáni kirendeltség értékesítési vezetőjeként folytattam. Itt már egy 12 fős értékesítési csapatot vezettem. A közös munka során egyre jobban érdekelni kezdett, hogy mi mozgatja az embereket. A következő kérdések merültek fel bennem:
• Mi az oka annak, hogy az egyik emberrel könnyebb, a másikkal nehezebb szót érteni?
• Kinek mi a motivációja?
• Hogyan lehet ösztönözni az embereket az eredményes munkára úgy, hogy közben ők is jól érezzék magukat?

Folyamatos képzések és tanulás után 2004-ben már a HR terület felé orientálódtam, és a TESCO egyik HR Igazgatója mellett kezdtem el dolgozni, mint az ő helyettese. Ez a pozíció alkalmat adott arra, hogy belelássak egy nagyvállalat működésébe. Magam részéről azt tanultam meg, hogy legyen bármekkora is egy szervezet, törekedjek arra, hogy a legalsóbb szintekre is legyen rálátásom. Nyilván ez nem minden esetben megvalósítható. Van úgy, hogy a szervezeti kultúra vagy maga az idő hiánya nem engedi ezt, de az a tapasztalatom, hogy ahol aktív volt a kapcsolat a teljes szervezettel, ott könnyebben ment a munka.

2005-ben részese voltam egy új juttatási elem bevezetésének, akkor még TESCO oldalról. A cég akkor indította el azt az öngondoskodási programot, mely egészségügyi problémák esetén tud segítséget nyújtani a dolgozóknak. Nagyon hasznosnak tartottam, mert esélyt adott - és ad a mai napig - az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezőknek is az öngondoskodásra. Mivel nevelő és tanító célzata is van, így jóval több mint egy juttatási elem.

A vártnál nagyobb érdeklődés övezte és övezi a mai napig ezt a szolgáltatást úgy, hogy ez igazból minden szereplőnek egy nyertes helyzet. Akkor jöttem rá, hogy én igazán a win-win szituációkban hiszek.

Egyik kedvenc idézetem: „A nyer-nyer olyan elme- és szívbeli hozzáállás, amely minden emberi interakcióban következetesen kölcsönös nyereségre törekszik. A nyer-nyer azon a paradigmán alapszik, hogy mindenkinek jut elég, és hogy mások kárán nem lehetünk sikeresek.” – Stephen R. Covey

Felismertem, hogy működik bennem valami, amitől eredendően szeretem az embereket. Ez motívál a mindennapi munkám során.

A TESCO után, 2007-ben a fent említett juttatási elemet működtető AIG (jelenleg Colonnade) csapatához csatlakoztam. Úgy éreztem, itt még jobban kiteljesedhet a segítői vénám.
Az elmúlt 12 évben több száz HR vezetővel való találkozás után folyamatosan azon dolgozunk, hogy olyan juttatási elemmé tegyük ezt a programot, amely 3 kritériumnak megfelel: 1.) minden vállalati környezetbe beilleszthető legyen; 2.) értéket adjon a dolgozóknak; 3.) megoldás nyújtson az aktuális HR problémákra. Jelen piaci környezetben a munkaerő megtartására és a fluktuáció csökkentésére használják a programot a magyarországi cégek.