Menedzserképző Központ Workshop
2020. március 24. (kedd)
Az esemény részvételi díja: 25 900 Ft + áfa
FELHÍVJUK A KEDVES ÉRDEKLŐDŐK FIGYELMÉT, HOGY AZ ELŐADÁS ONLINE KÖZVETÍTÉSSEL LESZ ELÉRHETŐ!
Több fő részvétele esetén nagyfokú csoportos engedményeket biztosítunk!
Tréner: Szirtesi-Nagy Réka, tréner, coach, szervezetfejlesztési tanácsadó
A rendezvény időtartama: 09.00 – 14.00
Maximális létszám: 25 fő
Ha azt halljuk, tárgyalástechnika, sokszor öltönyös értékesítők jutnak eszünkbe, akik betanult technikák és frázisok mentén próbálják ügyfeleiket meggyőzni olyasmiről, amiben ők maguk sem hisznek. Pedig a tárgyalás lehet könnyed, jó hangulatú beszélgetés is, amelynek végén minden fél elégedetten távozik. De mi szükséges ahhoz, hogy a tárgyalás egy olajozott, eredményes folyamat legyen? A képzés során ennek eszközeit vizsgáljuk meg gyakorlati szempontból: milyen egyéni szükségletek vezérlik az embereket, hogyan lehet természetesen jó első benyomást tenni, mit és hogyan érdemes kérdezni és hogyan lehet valóban kapcsolódni a másik féllel?
A workshop sajátossága, hogy a tárgyalástechnika kérdéseit teljesen az emberekhez való kapcsolódás oldaláról közelíti meg, arra helyezi a hangsúlyt, hogy az önismeret és emberismeret hogyan tudja hatékonyabbá tenni a tárgyalási folyamatot.
A KÉPZÉS TÉMÁI
• AZ ASSZERTIVITÁS HÁTTERE: EGYÉNI SZÜKSÉGLETEK ELEMZÉSE
Az egyéni szükségletek meghatározzák az érzelmeinket, azok teljesülése elégedettséget, örömöt vált ki, amelyek kihatnak az élet számos területére. A düh, harag, csalódottság kezelése pedig kiegyensúlyozottságot visz a viselkedésbe.
• NEHÉZ EMBERTÍPUSOK ÉS KAPCSOLÓDÁSI LEHETŐSÉGEK
Mitől lesz valaki nehéz eset? Hogyan lehet mégis kapcsolódni valakihez, akitől első gondolatra kiráz bennünket a hideg?
• KRITIKUS HELYZETEK ASSZERTÍV MEGOLDÁSA – SZITUÁCIÓS GYAKORLATOK
Néhány kritikus tárgyalási helyzet vizsgálata zsigeri és hatékony reakciókon keresztül. A reakciók tudatossá tétele magasabb minőségű kommunikációt eredményez.
• AZ ELSŐ BENYOMÁS SZEREPE A TÁRGYALÁSOKBAN – TUDATOS ELSŐ BENYOMÁSKELTÉS
Első benyomást egyszer lehet kelteni, így érdemes legalább tisztában lenni azzal, hogy milyen hatást váltunk ki az emberekből. Következő lépésként pedig érdemes ezt az első benyomást formálni, számunkra kedvezővé alakítani.
• A JÓ KÉRDÉSEK SZEREPE A TÁRGYALÁSI FOLYAMATOKBAN
A megfelelő kérdések a megfelelő helyen ajtókat nyithatnak meg, és egészen más irányokba terelhetik a tárgyalások folyamatát. Hasonlóképpen a nem megfelelő kérdések is, csak sokszor ez utóbbiak nem a számunkra kedvező irányba terelik a tárgyalást. Mitől lesz jó egy kérdés, és hogy lehet tudatos kérdezéstechnikát alkalmazni?
• A MEGGYŐZÉS PSZICHOLÓGIÁJA ÉS A HATÁSGYAKORLÁS ESZKÖZEI
Mitől lesz valaki meggyőző, és mennyire lehet ezt tudatosan, a saját akaratunk szerint befolyásolni anélkül, hogy manipulatívnak tartsanak bennünket?
A workshop interaktív formában valósul meg, nagymértékben épít a résztvevők aktivitására. Minden résztvevő egy munkafüzetet kap ajándékba, amelyben az elméleti háttér (maximum 20%) összefoglalása mellett további önismereti gyakorlatokat talál. A workshop munkahelyfókuszú, de a gyakorlatok tanulságai a magánéletben is jól hasznosíthatók, mert tárgyalási helyzetek sok esetben nem csak munkahelyi kérdésekben adódnak.
A workshop hatására a résztvevők:
- az asszertivitás szemüvegén keresztül vizsgálnak tárgyalási helyzeteket,
- képesek lesznek megfogalmazni, hogy mitől nehéz számukra egy helyzet vagy tárgyalópartner, és erre saját kezelési eszköztárat alakíthatnak ki,
- kapcsolódni tudnak önmagukhoz és másokhoz a szükségletek, igények, preferenciák, motivációk felismerésén keresztül,
- konkrét meggyőzési technikákat próbálhatnak ki, és megfigyelhetik azok működését a többi résztvevőn,
- ránézhetnek saját tárgyalási stílusukra, alakíthatnak az első benyomáson, amit másokban keltenek,
- kérdezéstechnikában nagyobb jártasságot szereznek.
A képzés előzetes tapasztalatot nem igényel, de főleg olyan személyeknek hasznos, akik munkájukban vagy személyes kapcsolataikban gyakran kerülnek tárgyalási helyzetbe. Tárgyi és elméleti tudás helyett hangsúlyosabb a megtapasztalás és a közös tapasztalatok megosztása. A gyakorlatok értelmezéséhez, kipróbálásához szükséges elméleti háttér a workshopon elsajátítható, aki pedig további olvasnivalót szeretne, kaphat javaslatot.
A képzés B2B és B2C területen szolgáltatók számára egyaránt hasznos lehet, mert nem a folyamat jellege, hanem inkább az emberekkel való kapcsolat, kapcsolódás hangsúlyos a programon.
Ügyfél-kommunikációval, értékesítéssel foglalkozó szakemberek
Cégvezetők, szervezeti vezetők
HR vezetők, HR generalisták, csoportvezetők
Képzési és szervezetfejlesztési szakemberek
A workshop a DFT-Hungária szakmai vezetésével kerül megrendezésre,
a programváltoztatás jogát a Menedzserképző Központ fenntartja!